Жариялаған: 13.09.2023
Неліктен ҚР сақтандыру нарығы түбегейлі цифрлық болмайды

Бірақ ол әлі де цифрмен достасуға ниетті

«Сақтандырудың басқа қаржы институттарынан айырмашылығы – жаңа технологияларды баяуырақ енгізетін және дәлелденген шешімдерді қолдануға көбірек көңіл бөлетін жеткілікті консервативті бизнес екенін мойындауымыз керек», – деп атап өтті «Халық» СК Басқарма төрағасының міндетін атқарушы Кайсар Абдир. Дегенмен, пандемия сақтандыруға өсу әлеуетін беретін цифрлық және платформалық технологияларды дамыту қажеттілігін көрсетті: цифрлық сатуды қамтамасыз ету, процестерді оңтайландыру, тұтынушылармен жұмыс істеу үшін деректерді пайдалануды және аналитиканы кеңейту. Цифрландыруға одан әрі ынталандыру нарыққа жаңа қызметтер мен өнімдерді шығаруды жеделдететін құрылған цифрлық орта болып табылады.

«Халық» СК-да IT-ге инвестициялар үш негізгі бағыт бойынша жүзеге асырылады. Біріншіден, Homebank қосымшасы арқылы жеке тұлғаларға арналған сандық өнім желісін кеңейту үшін. Сонымен қатар, жаңа өнімдерді, интерфейстерді, функционалдылықты және басқа да фич-терді нарыққа шығарудың T2M уақытын қысқарту бойынша жұмыс жүргізілуде. Екіншіден, өнімді жасау икемділігін арттыру үшін ішкі жүйелерді, IT архитектурасын және қосалқы модульдерді (залалдарды реттеу, андеррайтинг, скорингтік модельдер және т.б.) жаңартуда. Үшіншіден - цифрландыруды дамыту үшін. Компания жаңа микросервистік архитектура негізінде үлкен деректермен жұмыс істеуді, жоғары сапалы скорингті және болжамды модельдерді құруды жеңілдететін Core жүйесін құруда. «Тұтастай алғанда, бұл жұмыс сақтандыру шарттарының жаңа түрлерін жасасудың онлайн-мүмкіндіктерін мүлдем басқа деңгейде кеңейтуге, төлемдерді төлеуге және сақтандыру жағдайында шығындарды реттеуге, клиенттік базаны валидациялауға және аналитикалық CRM-жүйелерді енгізуге, предикативті модельдер құруды конфигурациялауға және қолда бар және жаңа өнімдерді сату процесін оңтайландыруға мүмкіндік береді», – деп түсіндірді Абдир.

Оның айтуынша, компаниядағы жеке тұлғалар үшін клиенттік жол шамамен 85% цифрландырылған. КҚИ МАҚЖ, каско, шетелге шығушыларды сақтандыру онлайн-сатылымға толығымен ауыстырылды. Бірақ басқа түрлермен бұл біршама күрделірек - кейбір өнімдердің құнын есептеу үшін жеке тәсіл қажет. Сондықтан мұндай өнімдер барлық тәуекелдерді жабатын «қорап» түрінде қалыптасады.

«Мүмкін, біз келешекке көз жіберерміз, бірақ Қазақстанда осындай қарқынмен СК мен клиенттер арасындағы барлық коммуникациялар, оның ішінде ең күрделі процестер бойынша цифрлық арналар арқылы жүзеге асырылады деп сеніммен айтуға болады», – деді Абдір оптимистік көзқараста. Процестерді цифрландыру СК қызметкерлері мен серіктестері, құқық қорғау органдары, бағалау компаниялары, ТҚҚ және т.б. арасындағы өзара іс-қимылды кеңейтеді және әңгімелесушінің пікірінше, жоғары операциялық тиімділікті сақтай отырып, жаңа өнімдерді нарыққа шығарудың жоғары жылдамдығына, клиент сервисінің технологиялылығы мен ыңғайлылығына әкеледі.

Көп арналы арналар

Әзірге тәжірибе көрсеткендей, жеке клиенттер үшін сату арналарын өзгерту корпоративті секторға қарағанда тезірек жүреді, мұнда мәселені шешу қиынырақ. Банктік СК өз өнімдерінің көпшілігін бас банктердің SuperApp веб және мобильді интерфейсі арқылы сатады. Банктік емес СК өзінің мобильді қосымшаларын жасау тиімсіз. Сақтандырушы полисті сату кезінде клиентпен жылына бір рет өзара іс-қимыл жасайды (сақтандыру жағдайы болмаған жағдайда). Дамыту шығындары үлкен клиенттік база болған кезде өтеледі, бірақ бұл ерікті сақтандыру өнімдерінің жоғары дамуы жағдайында ғана мүмкін. Және бұл үлкен қиындық. 2023 жылғы маусым айының басында жиынтық сақтандыру сыйлықақыларының ЖІӨ-ге қатынасы 0,79% -. құрады, сонымен қатар күнтізбелік жыл ішінде 0,83% - дан төмендеді. Сондықтан банктік емес СК өнімдерді достастық банктердің ресурстарында көбірек сатады.

Сонымен қатар, бүкіл нарықта сатылатын онлайн-коммуникацияларды қалай жақсартуға болатындығы бұрыннан ойластырылған. Дамыған нарықтарда онлайн-агрегаторлар сақтандыру компаниялары үшін маңызды сату арнасына айналуда. Бұл көптеген СК бағалары мен ұсыныстарын орналастыратын маркетплейстер, мұнда тұтынушы СК сайтына кірмей-ақ өзі үшін ең жақсы ұсынысты таңдай алады. Қазақстанда бірнеше агрегаторлар жұмыс істейді, олар кредиттік өнімдерден басқа сақтандыру компанияларының бірнеше ұсыныстарын – міндетті сақтандыру өнімдерін (КҚИ МАҚЖ және шетелге шығушыларды сақтандыруды), сондай-ақ автомобиль сатып алу кезінде ерікті каско-ны орналастырады.

Абдирдің айтуынша, сақтандырушылар агрегаторларды барлық өнімдерді сатып алуға мүмкіндік бермей, лидтерді (өнімге қызығушылық танытқан тұтынушылар) жинау нысаны ретінде көбірек пайдаланады. Мұның бәрі агрегаторлар полис ұстаушының тәуекелдерін бағалау құралы емес болғандықтан. Полисті сатып алмас бұрын, клиент СК-ға толық ақпарат бере алмайды, бұл полистің қымбаттауына әкеледі. Сақтанушылардың тәуекелдерін бағалау үшін агрегаторларды үнемі жаңарту қажет, дейді сұхбаттасушы. Сонда СК «тарифтерді дәлірек есептей алады және есептеулерді онлайн режимінде жеделдетеді». Сұхбаттасушының пікірінше, бұл нарықтағы бәсекелестіктің артуына әкеледі және СК әлеуетті клиентке «бір тиынға дейін» тексерілген ұсыныстарды қалыптастыра бастайды, нәтижесінде түпкілікті өнімнің арзандауына әкеледі. Сонымен қатар, бұл «сақтандырудың әрбір ерікті түріне әсер етеді және СК үшін бизнес көлемін арттырады». Абдир мұндай шешім бизнестің көлемін ұлғайту есебінен сақтандыру өнімдерін пайдаланушылар мен сақтандырушылар арасында қызығушылық тудыратынына сенімді. Барлық СК тіркелген агрегация жүйесіне (мысалы, авиабилеттерді сатып алу кезінде) қосыла отырып, тұтынушы СК таңдауға және сақтандыруды сатып алуға ең аз уақыт жұмсайды. Мұндай жүйенің іске қосылуы нарықтағы сақтандырудың барлық сегментін түбегейлі өзгертеді, деп ойлайды сұхбаттасушы.

Әзірге нарық клиенттердің мәліметтер базасын кеңейте отырып, өзінің сату арналарында байланыс технологиясын қолданады. Сайттарды зерттеу көптеген СК чат-боттарын пайдалануға қызығушылықтың жоқтығын көрсетті. Олар жеке коммуникацияларға көбірек қызығушылық танытады. Олар клиенттің көңіл-күйін анықтауға, сапалы скоринг жүргізуге және ақпаратты адалдық пен қосымша сатылымға айналдыруға мүмкіндік береді.