Жариялаған: 12.09.2023
Жолда агрессивті жүрумен қалай күресуге болады - сақтандырушылардың пікірі

Қазақстандық жолдардағы ЖКО саны жыл сайын артып келеді және бұл көбінесе жол қозғалысы ережелерін қасақана бұзуға байланысты болады. Жолдардағы агрессивті жүріспен қалай күресуге болады, Zakon.kz-ке сақтандырушылар әңгімеледі.

Жолдардағы қазақстандық автокөлік жүргізушілерінің мінез-құлқы көп нәрсені қалайды. Құқықтық статистика деректеріне сәйкес, биыл ғана республикада 8780 жол-көлік оқиғасы (ЖКО) тіркелген, оның 13,4%-ы немесе 1177-сі өліммен аяқталған оқиға. ЖКО саны бойынша көшбасшы Алматы болып табылады, онда бүгінде 2053 жағдай тіркелген. Алайда, Алматы облысы өліммен аяқталған ЖКО бойынша өңірлердің тізімін басқарады-171 оқиға.

Көбінесе автомобиль иелері жол қозғалысы ережелерін (жол қозғалысы ережелерін) бұзады, бұл соның ішінде ауыр апаттарға әкеледі. Өткен аптада Алматы полицейлері бір адамға агрессивті жүрісі үшін бірден жеті хаттама жасады.

Сақтандыру нарығының сарапшылары бұны жолдардағы мәдениеттің төмен деңгейімен түсіндіреді.

«Бізде жүргізуші мәдениетінің деңгейі төмен, автокөлік иелері жолда агрессивті әрекет етеді. Бұл қаладағы ЖКО санының өсуіне алып келеді. Мәселен, 2023 жылдың екінші тоқсанында Алматыда компания клиенттерінің қатысуымен 433 апат болды немесе өткен жылдың сәйкес кезеңінен 24% артық апат болды»-Гүлжан Мамбетова, «Номад Иншуранс» СК» АҚ маркетинг жөніндегі директоры

Жол апаттарының себептері

Гүлжан Мамбетованың айтуынша, қымбат көліктердегі жастар көбінесе жолда өзін агрессивті ұстайды. Сондай-ақ, ол автомектепті бітірген жас жүргізушілер жол апатына жиі ұшырайтынын атап өтті.

«Такси жүргізушілері ЖКО санына өз үлестерін қосуда қалыспайды. Ауыр жүктеме оларды шаршатады және жолда назар аудармайды. Сонымен қатар, такси жүргізушілері клиенттер үшін күресте көбінесе сол жақтан оң жаққа ауысып, төтенше жағдай жасайды». Гүлжан Мамбетова

«Номад Иншуранс» СК» АҚ апаттық комиссариатының бастығы Владимир Пактың айтуынша, «дойбы ойынын» ұйымдастыратын жүргізушілер бар. Олар жолақтан ағынға қайта оралып, төтенше жағдай туғызады.

Спикердің айтуынша, жол апаттарының негізгі себептері:

  • бағдаршамның тыйым салу сигналына қиылыстан өту,
  • қиылысқа шығу,
  • жеделдету және кенеттен тежеу арқылы өткір маневрлер, - бүйірлік аралық пен қашықтықты сақтамау.

«Халық» СК баспасөз қызметінің басшысы Юрий Долгов жүргізушілердің зейінсіздігіне байланысты апаттардың аз ғана саны орын алатынын, басты себебі - жол қозғалысы ережелерін сақтамау және жол қозғалысына қатысушылардың бір-біріне деген құрметсіздігінің көрінісі екенін атап өтті.

«Бұл, ең алдымен, соңғы кездері жол қозғалысы ережелерін өрескел бұзуға жол беретін желікпе әуесқойлар мен үйлену кортежінің жүргізушілеріне қатысты. Ия, оларға қырағы азаматтардың бейнежазбалары пайда болғаннан кейін айыппұл салынады, бірақ осымен «тәлім» аяқталады». Юрий Долгов

Қылмыс үшін жаза

«Номад» СК маманы Гүлжан Мәмбетова жолдағы агрессивті мінез-құлық мәселесін шешу жол қозғалысы ережелерін бұзғаны үшін жазаны қатаңдатуда жатыр деп санайды.

«Көлік жүргізетін мас жүргізушілер жеті жылға жүргізуші куәлігінен айырылғандықтан, мұндай шараларды жолдағы «арсыздарға» қолданған жөн болар. Гүлжан Мамбетова

Әдетте, агрессивті жүруге байланысты бұзушылықтар әкімшілік айыппұлдармен жазаланады, дейді «Халық» СК сарапшысы. Тәртіп бұзушы айыппұл төлейді және бұл іс жабылады. Алайда, бұл жеткіліксіз.

«Апаттық жағдай туғызған және апаттардан аулақ болған немесе оларды тудырған және апат орнынан қашып кеткен қанша арандатушы жүргізуші бар? Дәл осындай жүргізушілер үшін біз шығындарды арттыру арқылы сақтандыру шарттарын қатаңдатуды ұсынамыз. Жол қозғалысының қалған мүшелеріне қауіп төндіретіндер айыппұлдардан басқа сақтандыру құнының өсуі түрінде қосымша жаза алуы керек. Жол қозғалысы ережелерін бірнеше рет бұзу сақтандыру құнының үш есеге дейін өсуіне де әсер етуі керек». Юрий Долгов

Сарапшы сақтандырудың көтерілген құны ЖҚЕ-сін бұзу ЖКО мен КҚИ МАҚЖ полисі бойынша сақтандыру төлемін тудырған жағдайда ғана әрекет ететінін атап өтті.

«Халық» СК маманы бұл мәселеде жүргізушілердің саналылығы да қажет екенін атап өтті, өйткені елде әлі де ЖКО мыңдап есептеледі, онда жүргізушілер ЖПД мен сақтандыру компанияларының қызметкерлерін тартпай-ақ «мәселені сол жерде шешуді» жөн көреді.

Спикер АҚШ-тан мысал келтірді, онда сақтандыру компаниялары өз клиенттерінің жүргізу стилін, автомобильдердің нақты жүрісін және орташа жылдамдығын бақылау және бақылау үшін телематикалық қашықтықтан қозғалысты бақылау жүйелерін қолданады.

«Агрессивті жүргізу стилі және орташа жылдамдығы жоғары жүргізуші үшін алынған мәліметтерге сүйене отырып, сақтандыру тарифін бірнеше есе арттыруға болады. Ресейде жүргізушілерге арналған, бұзушылықтарға байланысты жүргізушілерге міндетті сақтандыру полисіне жоғары және төмен тарифтер қолданылуы мүмкін «жеке тариф» Заңмен тек 2020 жылдың тамыз айының соңында енгізілді», - деді Юрий Долгов.

Бірыңғай сақтандыру деректер базасы бар бұзушылықтарды есепке алудың осындай жүйесін жүргізушілерді жолдардағы апаттылықты төмендетуге ынталандыру үшін Қазақстанда да енгізу қажет, деп есептейді сақтандырушылар.

Бүгінгі сақтандыру құны қалай есептеледі?

«Халық» СК деректері бойынша міндетті автосақтандыру құны бірнеше факторлардың негізінде есептеледі: жасы, жүргізуші өтілі, тіркелуі және жол-көлік оқиғаларының болмауы/болуы.

«Биыл базалық сақтандыру сыйлықақысы 1,9 айлық есептік көрсеткішті (АЕК), яғни 6555 теңгені құрайды. Содан кейін мөлшерлеме көлік құралын тіркеу аумағы бойынша коэффициентке көбейтіледі. Оның мөлшері Жамбыл облысы үшін 1,0-ден Алматы үшін 2,96-ға дейін. Әрі қарай, аймаққа байланысты ұлғайтылған базалық сыйлықақыға көлік құралының түрі бойынша коэффициент қолданылады: жеңіл автомобильдер үшін ол 2,09, жүк көліктері үшін – 3,98, мотоциклдер үшін – 1,0". «Халық» СК

Сонымен қатар, мөлшері көлік құралының қызмет ету мерзіміне байланысты болатын коэффициенттер бар. Мысалы, 7 жасқа дейінгі автомобильдер үшін негізгі сақтандыру сыйлықақысы 1,0-ге, ал үлкен автомобильдер үшін 1,1-ге көбейтіледі. Осылайша, «Халық» СК спикерінің айтуынша, сақтандырудың орташа құны өзгермелі және 18 000 теңге немесе одан да жоғары болуы мүмкін, мұның бәрі әрбір нақты жағдайға байланысты.

«Номад» СК-да орта есеппен міндетті автосақтандыру 10-15 мың теңгені құрайды. Компания заңға сәйкес, 2024 жылғы 1 қаңтардан бастап МАҚЖ құнын есептеу кезінде ел аймағының шығынына байланысты болатын жаңа түзету коэффициенттері пайдаланылатынын еске салды.

КАСКО автокөлігін ерікті сақтандыру құны да жеке есептеледі және көптеген факторларға байланысты. Ол бірнеше ондаған, сондай-ақ бірнеше жүз мың теңгені құрауы мүмкін.